Domowe masło orzechowe fit, bez cukru
bezglutenowe | wegańskie | wegetariańskie

Domowe masło orzechowe – fit, bez cukru

2 października 2015

Dzisiaj zapraszam na mój ulubiony przepis na domowe masło orzechowe 🙂

Najczęściej na śniadanie wybieram owsiankę. W lecie często robiłam wersję lodówkową z jogurtem, ale teraz rano wolę zjeść coś ciepłego, więc wróciłam do wersji podstawowej z gorącym mlekiem 🙂

Ulubiona wersja to taka z bananem i odrobiną domowego masła orzechowego słodzonego stewią, do tego cynamon.

Masło orzechowe od jakiegoś czasu przygotowuję sama, bo mogę doprawić je tak, jak lubię i wiem, co w nim jest, a lista składników jest naprawdę krótka 😀 Przez to, że nie dodaję dodatkowego oleju i cukru, mogę nazwać swoje masło orzechowe słodzone stewią trochę bardziej fit 😉

Przepisy z wykorzystaniem masła orzechowego znajdziecie tutaj 🙂

Domowe masło orzechowe – fit, bez cukru

orzeszki ziemne niesolone (dowolna ilość – zależy od pojemności blendera)

szczypta soli himalajskiej

płynna stewia lub inny ulubiony słodzik

Orzeszki ziemne umieścić w pojemniku blendera i miksować aż do uzyskania odpowiedniej konsystencji – należy uważać, żeby nie spalić blendera. Gładką masę z orzeszków umieścić w słoiczku, dosypać szczyptę soli i dodać stewię. Dosłodzić i dosolić według uznania – ja daję jedynie odrobinę soli, ale niektórzy lubią bardziej słone masła orzechowe. Podawać z chlebem lub jako dodatek do deserów.

Domowe masło orzechowe fit, bez cukru

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *